Monday, July 6, 2009

Hiromi @Blue note

I was waiting so long for Hiromi Uehara 's show at Blue note.Finally I made it!
I thought most guests might be Japanese.But it was not.The space was full of people!
Then I figured out Hiromi is popular among New Yorkers.

I was very lucky as my seat was just in front of Hiromi.My first impression of her was that she seemed a happy young lady ...I mean,her smile was so sweet that I could hardly imagine she had such a strong passion inside.

Once the show began,she was like a different person.Sometimes she was playing the piano with a big smile and sometimes she almost hit the piano .
I have never seen anybody who plays the jazz piano so happily.
It was like she was in her own music world. I couldn't see her fingers as they were moving so fast.I felt she is a born pianist.

I've heard her CD many times,but the live show was very different atmosphere.I was very
happy to feel her feeling and passion directly
onegaishimasu... ↓
にほんブログ村 海外生活ブログ ニューヨーク情報へ
人気ブログランキングへ
ブログランキング・にほんブログ村へ
↑click this button please

2 comments:

  1. 初めまして!
    英語で書かれているのをいつも素晴らしいなと思いながら見ています(^_^;) (コメントは日本語でしていいのでしょうか・・・ごめんなさい。) 
    英語日記、私もしたいと思いながらなかなか重い腰があがりません、、So Lazyです・・・

    HIROMIのLive私も行ってきました。
    最終日8時半からです。
    今回ブログの新着記事で前後で同じ記事でしたので
    書き込ませていただきました。
    これからも楽しみにしています! 
    私もいつか英語日記、こっそり始めてみたいです笑

    ReplyDelete
  2. Rumikoさん>
    初めまして。
    コメントありがとうございます。Hiromiさんのライブよかったですよね。私は、土曜日8時~に行きました。
    彼女のステキな笑顔に元気付けられました。

    英語日記、私もさぼりがちなのですが、なんとか頑張ってみたいと思います。励ましていただきありがとうございます。
    間違いも多々あるかと思いますが、とにかくボキャブラリーを増やせたらいいなと思ってマス…
    もし、Rumikoさんも英語日記を始められたら教えて下さいね。

    ReplyDelete